Publicat de: institutor | 05/04/2008

Lecţie în afara clasei, la MUZEUL ZOOLOGIC

Muzeul Zoologic este adăpostit la parterul clădirii în care se află Facultatea de Biologie. Planul după care a fost construită această clădire este identic cu cel al Institutului de Zoologie din Napoli şi a fost ridicat în jurul anului 1912. Numărul de săli de care muzeul dispune este de 10, dar numai şapte dintre acestea sunt destinate publicului vizitator. Înfiinţat în 1859, ca o secţie a Muzeului Ardelean, muzeul şi-a sporit treptat zestrea, numărând în prezent peste 200.000 de piese. Profesorii biologi Alexandru Borza şi Emil Racoviţă au avut o contribuţie importantă la dezvoltarea muzelui.
Ca valoare ştiinţifică şi după numărul de exemplare conservate, muzeul se situează pe locul al doilea, după Muzeul „Gr. Antipa”, din Bucureşti. Muzeul este împărţit în trei zone: expoziţia propriu-zisă, ce cuprinde un număr mare de vertebrate şi nevertebrate, expuse izolat sau în diorame şi microdiorame care reproduc cadrul natural.
Exponatele se prezintă sub mai multe forme de conservare împăiate, uscate, preparate în lichide conservante şi schelete. Piesele expuse, sunt aranjate atât în ordine filogenetică, reflectând de la simplu la complex evoluţia regnului animal, cât şi sub formă de diorame, arătând în acest fel interrelaţiile dintre speciile care formează lumea animală.
Pe lângă speciile autohtone, o mare parte din exponate sunt din fauna exotică, cum este de exemplu, colecţia de corali.
Am rămas fascinaţi de atârea specii existente pe Terra, de adaptările animalelor la diversele medii de viaţă (în care au trăit). De multe ori am exclamat în faţa unor exemplare despre care am citit doar în cărţi sau le-am văzut la televizor. Am descoperit aici, câteva specii despre a căror existenţă am aflat abia acum. tigru Fiecare ne putem exprima impresiile şi observaţiile legate de această activitate, chiar aici.


Lasă un comentariu

Categorii